YesterdayOnceMore

YOM/ヨム

“Naughty” kicked off Yesterday Once More’s catalog in 2013, a fitting description of the Fukuoka-born music/design/art/fashion collective’s approach - ignore the status quo and make what you love, haters be damned. Since establishing the label with DJ/Producer Shigge at the helm, they’ve since put out releases heralded by media outlets both in Japan and overseas, from Phüey’s “Triumphant” EP being recognized as one of FACT magazine’s Top Bandcamp releases in 2014, YOM’s releases receiving international radio play on Block.fm, Rinse.fm, BBC Radio1, Reprezent Radio, DENTradio, Beats1 Radio on Apple Music, and Australia’s Triple-J Mixup, to heavy support from Soulection artists Yukibeb and starRo. On top of strong remixes and singles from the roster including artists like the club demon HB, yung trap prodigy Yoshinobu, and goofball juke wizard DJ NHK Guy, the ヨム [YOM stylized in Japanese kana] collective mix series from their front-and-center DJs such as the enigmatic AnammastrA, soulful guru CSK, and hyper-internet boy 103i remain key in highlighting YOM’s passion for variety and leading them on several national tours across Japan. On the visual side of the spectrum, artwork and apparel designs by 103i (Tommy) and other members of the team, together with visual media collaborations with Chanoma and Indonesia-born filmmaker Annisa Amalia only add to the lingering impact of YOM’s performances and digital releases. Step into their naughty world, it is not to be missed.

2013年、shiggeを中心に結成。1作品目shigge/naughty をインターネット上に アップロードしレーベルをスタートさせる。 リリース4作品目の、Phüey/Triumphantは、英国ネットメディア大手’Fact’に取り 上げられ反響を呼ぶ。その後も着実にリリースを重ねそのどれもが、時代を反映し たアーティスト、作品群であったため、国内外問わず徐々に知名度を上げる。また soundcloud上で展開している”ヨム collective mix”シリーズは、主に国内のDJたち へスポットを当てており、ミックスを通して日本各地のDJとコミュニケーションを とり、1つのジャンルに捉われないレーベルの姿勢が反映されている。 またイベントやアパレル等も積極的に展開しており2016年には初のレーベルツアー を東京、大阪、京都で敢行しそのどれもが成功を収める。また地元福岡にも積極的 にアーティストを招聘してイベントを開催しておりこれまでに、Trekkie TraxやLA のサウンドコレクティブsoulectionのstarRoやyukibeb等を招聘し成功を収めてい る。T-shirts、Hoodie、Capといったアパレルも単なる”レーベルのマーチ”に収ま らないデザインが話題となっている。2018年にはカルチャーメディア"VICE Japan"にこれまでの活動、今後の活動について深く取り上げられた動画も公開された。

2017年にはDJ NHK Guy/At Your Doorをデジタル音源のみと、音源付灰皿でリ リースしインターネットで話題をさらう。さらにshiggeによるアルバム’burn out’をレーベル初の全国流通CDとしてリリース。この作品はApple Musicの『今週 のNEW ARTIST』に選出される。また2017年はこの2作品のリリースツアーを東 京、福岡、台北で敢行。東京、福岡はもとより台北の観客をも魅了しレーベルの表 現の場をインターネット、国内だけではなくワールドワイドに拡げている。

© YesterdayOnceMore 2018